
Angielski kącik 12-16.04.2021
Good morning!
Zobaczcie wiosenną prezentację z propozycjami zabaw w języku angielskim, którą dla Was przygotowałam! https://view.genial.ly/606f2e0ebc025c0d569df0f0/interactive-content-english-corner
Have fun and have a nice day!
Pani Kasia
-
„I have a pet” (14.05.2020)
Macie w domu jakiegoś zwierzaka? Nawet jeśli nie, to na pewno z przyjemnością zaśpiewacie proponowaną przez nas dziś piosenkę z kanału Super Simply Song “I have a pet”.
https://www.youtube.com/watch?v=pWepfJ-8XU0
Śpiewając piosenkę naśladujcie odgłosy zwierząt! Czy dacie radę zapamiętać je wszystkie w odpowiedniej kolejności? Z każdą zwrotką będzie trudniej! Let’s go!
Słowniczek:
dog – pies
cat – kot
mouse – mysz
bird – ptak
fish – ryba
lion – lew
Have a nice day! 🙂
-
„Driving in my car” (13.05.2020)
Hurra! It’s Wednesday!
Dzisiaj mamy coś dla miłośników różnych pojazdów 🙂 Samochodem, rowerem, łódką, pociągiem, samolotem – czym najbardziej lubicie podróżować?
Zobaczcie piosenkę “Driving In My Car”
https://supersimple.com/song/driving-in-my-car/
Zanim zaczniecie zabawę ustalcie jak będziecie pokazywać:
jazdę samochodem (np. chodzenie z rękami wyciągniętymi przed sobą “trzymającymi kierownicę”),
jazdę na rowerze ( np. leżenie na plecach i robienie rowerka, lub chodzenie z jednoczesnym podnoszenie wysoko kolan),
pływanie łódką (np. siedzenie na podłodze i ruch wiosłowania rękami),
jazdę pociągiem (np. “kręcenie” kół rękami po bokach),
lot samolotem (np. poruszanie się z rękami wyciągniętymi szeroko jak skrzydła samolotu).
Choo choo! It’s time to go!
-
„This Is The Way We Get Dressed” (12.05.2020)
Hello Sunshine!
Świetna piosenka na urozmaicenie codziennej czynności ubierania się to “This Is The Way We Get Dressed” z kanału Super Simple Songs: https://supersimple.com/song/this-is-the-way-we-get-dressed/
Zachęcamy do utrwalenia sobie nazw części garderoby i zabawy z piosenką (wystarczy pokazywać jak ubieramy kolejne rzeczy)!
Słowniczek:
to put on – zakładać
T-shirt – koszulka z krótkim rękawkiem
pants – spodnie
to button – zapinać guziki
shirt – koszula
socks – skarpetki
to tie – wiązać
shoes – buty
to zip up – zapinać na zamek
jacket – kurtka
Enjoy! 🙂
-
„The Itsy Bitsy Spider” (11.05.2020)
Good morning!
Dzisiaj zapraszamy wszystkie przedszkolaki do zabawy z piosenką “The Itsy Bitsy Spider”. Warto najpierw nauczyć się zabawy paluszkowej ilustrującej piosenkę, dlatego zachęcamy do obejrzenia lekcji z Caitie: https://youtu.be/1MXzCD8IAcE
Można przygotować sobie także specjalny zestaw do zabawy: https://supersimple.com/free-printables/itsy-bitsy-spider-dramatic-play-set/
Słowniczek:
Spider – pająk
Water spout – rynna
Rain – deszcz
Sun – słońce
Have a sunny day! 🙂
-
„I Can Sing a Rainbow” (07.05.2020)
Hello everybody! Are you ready?
Na pewno wszyscy doskonale już znacie kolory, dlatego dziś ich małe przypomnienie z piosenką “I Can Sing a Rainbow”:
https://www.youtube.com/watch?v=VqRBxO2GDFA
Na słowa:
–> Look with your eyes – pokazujemy na oczy;
–> Listen with your ears – dotykamy uszu.
A może słuchając piosenki ułożycie tęcze np z kredek bądź namalujecie ją farbami?
You can see the rainbow! 😉
-
Freeze Dance (06.05.2020)
Hello, hello!
W środku tygodnia zachęcamy wszystkie Przedszkolaki do energicznego tańca “Freeze Dance” z kanału The Kiboomers: https://youtu.be/2UcZWXvgMZE
W każdej kolejnej zwrotce poruszamy się w inny sposób:
Dancing – tańczymy
Hopping – skaczemy
Skipping – przeskakujemy z nogi na nogę
Twirling – obracamy się dookoła
Jednak pod koniec każdej zwrotki na hasło FREEZE (zamarznij) trzeba zatrzymać się i stanąć bez ruchu! Zupełnie jak w zabawie w Pająka i Muchy 😉
-
Finger Family Song (05.05.2020)
Good morning everyone! How do you do?
Dzisiaj zapraszamy Was do bardzo znanej angielskiej rymowanki i zabawy paluszkowej, czyli “Finger Family Song”! Większość naszych przedszkolaków świetnie zna tę piosenkę 🙂 Możecie jej posłuchać i obejrzeć teledysk tutaj: https://youtu.be/BSUjPAT4v2c
Zachęcamy także do zrobienia sobie pacynek na palce lub specjalnej charakteryzacji (narysowania na kolejnych palcach taty, mamy, brata, siostry i dzidziusia) 😀
-
„Felix’s fire truck” and „Here Comes The Fire Truck” (04.05.2020)
Hello everyone!
Z okazji Dnia Strażaka proponujemy Wam dzisiaj obejrzenie bajki w języku angielskim “Felix’s fire truck” na kanale Super Simple TV: https://supersimple.com/carls-car-wash/felixs-fire-truck/
Dla chętnych mamy też piosenkę o wozie strażackim: https://supersimple.com/song/here-comes-the-firetruck/
Zachęcamy do śpiewania i zabawy do piosenki 🙂
-
„Skidamarink” (30.04.2020)
Ulubioną piosenką o miłości wielu naszych przedszkolaków jest “Skidamarink” z kanału Super Simple Song”: https://supersimple.com/song/skidamarink-puppets/
Właśnie tę piosenkę proponujemy Wam dzisiaj!
Śpiewajcie i pokazujcie (tak jak na teledysku), niech szczególnie głośno wybrzmią słowa “I love You”!
Zachęcamy Was także do skorzystania z pomysłów, które znajdziecie pod piosenką: worksheets, coloring pages, games, crafts.
Może z okazji zbliżających się Świąt Narodowych wykonacie laurkę dla Polski?
(https://supersimple.com/free-printables/skidamarink-worksheet-make-a-flower/)
Have a great time 🙂
-
„Rock Scissors Paper” (29.04.2020)
Na pewno każdy z Was zna zabawę w “Papier, kamień, nożyce”! Dzisiaj proponujemy Wam
nową wersję tej zabawy w języku angielskim 🙂
Posłuchajcie piosenki i obejrzyjcie teledysk:
Możecie zagrać w Rock Scissors Paper stosując te same zasady co w polskiej wersji. Zachęcamy
Was też do zabawy w cienie – wystarczy w ciemnym pomieszczeniu (czyli najlepiej poczekać na
wieczór) rzucić światło z latarki na ścianę lub materiał, resztę zabawy poprowadzą Wasze dłonie 🙂
Słownik:
Rock – kamień
Scissors – nożyczki
Paper – papier
Butterfly – motyl
Snail – ślimak
Crab – krab
Lion – lew
Have a wonderful day!
-
„Open Shut Them” (28.04.2020)
Good morning!
Dzisiaj proponujemy Wam poznanie drugiej odsłony kultowej piosenki ” Open Shut Them”!
Melodia i schemat są takie same jak w wersji nr 1, którą nasze przedszkolaki już znają Śpiewajcie i pokazujcie kolejne pary przeciwieństw, tak jak na teledysku!
Słownik:
Forward – naprzód
Back – do tyłu
Happy – szczęśliwy
Sad -smutny
Hot – gorąco
Cold – zimno
Yes – tak
No – nie
Good morning – dzień dobry
Good night – dobranoc
-
„Sticky Bubble Gum” (27.04.2020)
Hello Monday!
Śmieszna piosenka, która dopiero tydzień temat pokazała się na kanale the Kiboomers nosi tytuł “Sticky Bubble Gum” i jest o balonowej gumie do żucia 🙂
Piosenka wpada w ucho i jest bardzo wesoła, więc zachęcamy do śpiewania i tańczenia na dobry początek tygodnia! https://youtu.be/iQfsOh-8SQ8
W piosence guma skleja dłonie, włosy i łokcie! Nie zachęcamy do zabaw z gumą do żucia, ale proponujemy “sklejanie” się z domownikami w rytm piosenki! Tańczcie ze złączonymi dłońmi, włosami i łokciami 😀
Dla przypomnienia:
Hands – dłonie
Hair – włosy
Elbows – łokcie
Have a nice day!
-
„I’ve got the Rhythm” (24.04.2020)
Energiczna piosenka, którą Wam dzisiaj proponujemy poderwie do tańca każdego! Na dobre rozpoczęcie weekendu zapraszamy do tańca i śpiewania piosenki “I’ve Got the Rhythm” z kanału Pinkfong! https://youtu.be/C2WJ2bWTV2g
Ruchy taneczne łatwo podpatrzeć na teledysku. Warto przypomnieć sobie jednak nazwy części ciała, które pojawiają się w piosence:
head – głowa
shoulders – ramiona
hands – dłonie
bottom – pupa
elbows – łokcie
knees – kolana
feet – stopy
eyes – oczy
Do You feel the rhythm? I hope You do 😉
-
“Kids vocabulary – Our Planet, Earth – continents & oceans – English educational video for kids” (23.04.2020)
Na dzisiaj proponujemy Wam obejrzenie krótkiego, ale bardzo ciekawego filmiku o Ziemi: https://youtu.be/dk8zDjQT0aE
Mamy nadzieję, że zapamiętacie kilka nowych angielskich słówek.
Dla chętnych mamy też kilka zagadek:
What is the name of our continent? (Jak nazywa się kontynent, na którym żyjemy?)
In this video there is one boy in the cap. What colour is the cap? (Jakiego koloru jest czapka chłopca, który występuje w filmiku?)
Is there any snake in this video? (Czy w filmiku występuje wąż?)
How many penguins do you see? (Ile pingwinów widzisz?)
I hope You enjoy this video! 🙂
-
„Farmer Plants the Seeds” (22.04.2020)
Happy Earth Day! Z okazji Dnia Ziemi mamy dla Was zupełnie nową piosenkę “Farmer Plants the Seeds” z kanału The Kiboomers: https://youtu.be/cRhGOdqWIIo 🙂
Zachęcamy do śpiewania i pokazywania, a także do zabawy w ogrodnika – może zasadzicie dzisiaj coś w swoim ogrodzie lub w doniczce w domu?
The farmer plants the seeds (pokazujemy jak rolnik sieje ziarno)
The sun comes out to shine (rysujemy palcem koło/słońce nad głową)
The rain begins to fall (pokazujemy jak pada deszcz ruszając palcami z góry na dół)
The seeds begin to grow (kucamy po czym powoli wstajemy)
The vegetables are here (otwartą dłonią pokazujemy “warzywa”)
The farmer digs them up (pokazujemy jak rolnik wykopuje warzywa)
Now, it’s time to eat (masujemy brzuch)
*Na wers “Hi Ho the dairy-O” możemy dodać swój gest, ruch, np. podskok lub obrót 🙂
-
„Clean Up Song” (21.04.2020)
Każdego dnia w przedszkolu jest wiele takich momentów, kiedy dzieci sprzątają całą salę albo hol lub ogródek. Zabawki wracają na swoje miejsce w mgnieniu oka. W grupie Słoneczek do sprzątania śpiewamy sobie najczęściej piosenkę “Clean Up Song”: https://youtu.be/SFE0mMWbA-Y
Sprzątanie z tą piosenką idzie o wiele sprawniej i jest przyjemniejsze! Nie wierzycie? Przekonajcie się sami 🙂 Nauczcie się piosenki i śpiewajcie podczas codziennego sprzątania, na przykład zabawek w pokoju!
Let’s clean up!
-
„Touch Your Head” (20.04.2020)
Marcowy hit na angielskim z Yellow Duck to zdecydowanie “Touch your head”: https://youtu.be/LoSu4FwFMwU
Piosenka jest prosta i wpadająca w ucho. Nie wierzycie? Przekonajcie się już teraz 🙂
Śpiewając pokazujcie to, co łoś na teledysku:
Touch your head – dotknij głowy
Touch your nose – dotknij nosa
Clap your hands – klaśnij w dłonie
Touch your toes – dotknij palców u stóp
Sit down – usiądź (przyjmij pozycję jakbyś siedział, kucał)
Stand up – stań prosto
Everybody turn around – obróćcie się wszyscy
Put your hands up and put your hands down – ręce do góry, ręce na dół
Ready, steady, go!
-
„Who took the cookie”
Hello! It’s friday 🙂 Dzisiaj zapraszamy do znanej i lubianej przez dzieci piosenki “Who took the cookie?”.
Tym razem jednak proponujemy wersję nieco inną, bo ze zwierzętami wiejskimi: https://supersimple.com/song/who-took-the-cookie-farm-animals-version/
Możecie najpierw obejrzeć teledysk i posłuchać piosenki, a później bawić się sami! Instrukcja do zabawy i karty z ciasteczkami do pobrania tutaj: Cookie
-
„Old MacDonald Had A Farm” (16.04.2020)
“Old MacDonald Had A Farm” to kultowa piosenka, która doczekała się wielu różnych wersji i coverów.
Dzisiaj proponujemy zabawy z tą piosenką w wydaniu Super Simple Song: https://supersimple.com/song/old-macdonald/
Jakie odgłosy wydają zwierzęta na farmie? Czy kogut robi “kukuryku”, a świnia “kwi kwi”? Przekonajcie się sami!
Zachęcamy do wydrukowania flashcards, które można pobrać poniżej piosenki. Podczas słuchania piosenki rodzic może pokazywać kolejne obrazki ze zwierzętami, tak, żeby dziecku łatwiej było odpowiadać na pytania “What does a …. say?”.
Chętni mogą skorzystać także z pozostałych materiałów zamieszczonych u dołu strony – zachęcamy! 🙂
-
„My Happy Song” (15.04.2020)
Zostańmy jeszcze przez chwilę w świątecznym, radosnym klimacie 🙂 Na dzisiaj proponujemy Wam piosenkę “My happy song” przy której zawsze jest dużo śmiechu:
https://supersimple.com/song/my-happy-song-featuring-noodle-pals/
Oprócz odpowiedniego śpiewania (raz wysoko, raz nisko, potem coraz szybciej i tak jakby się było pod wodą) zachęcamy do wykonania swojego tańca radości do piosenki 🙂
A może zrobicie instrumenty muzyczne i spróbujecie na nich zagrać “My happy song”?
Have a very happy day! 🙂
-
„Do You Like Broccoli Ice Cream?” (14.04.2020)
Po świętach chyba wszystkie brzuchy są pełne. Pozostając w temacie jedzenia, dziś proponujemy Wam znaną i lubianą “Do you like Broccoli Ice Cream?”:
https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk
Zabawa do piosenki nie jest skomplikowana – wystarczy powtarzać pytania w odpowiednich miejscach(przerwa po każdym pytaniu) i odpowiadać na nie: Yes, I do (kciuk do góry i oblizujemy się)/ No, i don’t (kciuk na dół i krzywimy się).
Have fun! 🙂
-
„Hot Cross Buns” (09.04.2020)
Znacie Hot Cross Buns czyli angielskie bułeczki z krzyżykiem? Są to słodkie, drożdżowe bułeczki, które spożywa się – zazwyczaj w Wielki Piątek na śniadanie. Bułeczki ozdobione są białym krzyżem. Zachęcamy Was do posłuchania piosenki właśnie o Hot cross Buns:
https://supersimple.com/song/hot-cross-buns/
A może spróbujecie upiec wielkanocne bułeczki? Ponoć najlepiej smakują jeszcze ciepłe i posmarowane masłem. Nam już ślinka cieknie! 🙂
-
“Ten Bunnies Counting Song 1-10” (08.04.2020)
Dziś kolejna propozycja wielkanocnej piosenki – oczywiście z zajączkami w roli głównej! Tym razem zapraszamy Was do odrobiny ruchu – przy okazji powtórzymy liczenie do 10:
https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8
Podczas piosenki można bawić się następująco:
- liczymy na palcach do 10;
- skaczemy 3 razy, pokazujemy ręką STOP – powtarzamy kilka razy;
- liczymy na palcach do 10;
- biegamy i pokazujemy STOP – powtarzamy kilka razy;
- liczymy na palcach do 10;
- spacerujemy i pokazujemy STOP – powtarzamy kilka razy;
- liczymy na palcach do 10;
- przeskakujemy z nogi na nogę i pokazujemy STOP- powtarzamy kilka razy.
Życzymy miło i aktywnie spędzonego czasu! :
-
„Five Little Bunnies” (07.04.2020)
Kolejna piosenka o zajączkach w klimacie wielkanocnym to “Five Little Bunnies”:
Można ją śpiewać i pokazywać na palcach w ten sposób:
Hippity hop and hippety hay – robimy młynek z rąk w rytmie melodii
Five little bunnies went out to play – pokazujemy 5 palców (w kolejnych zwrotkach pokazujemy o
jeden palec mniej)
Hippity hop and hippety hay – robimy młynek z rąk w rytmie melodii
One little bunny hopped away – zaginamy jeden palec (w kolejnych zwrotkach zaginamy zawsze
jeden palec)
How many bunnies are left? – Rozkładamy ręce pytając ile zajączków zostało, a odpowiadając pokazujemy ile zostało i mówimy liczebnik.
PS: Yellow Duck pozdrawia wszystkie Przedszkolaki 😀
-
„Hop Little Bunnies” (06.04.2020)
Piosenka, która zawsze w okolicach Wielkanocy podbija serca naszych Przedszkolaków to “Hop Little Bunnies”. Zachęcamy do śpiewania i zabawy ruchowej do piosenki.
Jak się bawić? Wystarczy naśladować zajączki z teledysku 🙂
Have fun!
https://www.youtube.com/watch?v=BRjsyzbvqsc
-
„One little finger”
Piosenkę „One little finger” zna każdy Przedszkolak 🙂 To świetny sposób na utrwalenie nazw części ciała. Można ją śpiewać i pokazywać razem ze stworkami z Super Simple Songs:
-
„How many fingers?”
Liczymy po angielsku! Dzisiaj zachęcamy do liczenia palców w j.angielskim. Razem z potworkami z Super Simple Songs liczymy palce u rąk i nóg.
https://supersimple.com/song/how-many-fingers/
Liczenie nie musi się skończyć na piosence! Zachęcamy do liczenia po angielsku kredek, książek, schodów, klocków i wszystkiego co przyjdzie Wam do głowy 🙂
-
„Five Little Monkeys”
Z okazji Prima Aprilis piosenka o rozbrykanych małpkach:
https://supersimple.com/song/five-little-monkeys/
Można ilustrować piosenkę na palcach. Jedna wyprostowana dłoń jest łóżkiem, po którym skaczą małpki, czyli pięć palców drugiej ręki. W każdej zwrotce jedna małpka spada z łóżka (zaginamy kolejno palce, na końcu zostaje tylko jeden) i nabija guza (łapiemy się za głowę). Mama małpek dzwoni do lekarza (dłoń udającą telefon przykładamy do ucha). Lekarz nakazuje małpkom przestać skakać (charakterystyczne machanie wskazującym palcem).
-
„How’s the weather?”
Pogoda ostatnimi dniami płata nam figle! Dlatego dzisiejsza angielska piosenka jest właśnie o pogodzie. Zachęcamy do śpiewania i zabawy ☺
https://supersimple.com/song/hows-the-weather/
How’s the weather? – Jaka jest pogoda? (Rozkładamy ręce wyrażając niewiedzę)
Is it sunny? – Czy jest słonecznie? (Kręcimy rękami nad głową; gest wkręcania żarówek)
Is it rainy? – Czy jest deszczowo? (Poruszamy palcami i przesuwamy dłonie z góry na dół)
Is it cloudy? – Czy jest pochmurno? (Machamy dłońmi przed twarzą jakby były chmurami)
Is it snowy? – Czy pada śnieg? (Zamykając i otwierając dłonie przesuwamy je z góry na dół)
Let’s look outside – Popatrz na zewnątrz (Z dłonią przyłożoną do czoła patrzymy przez okno)
-
Zabawy z językiem angielskim
W trosce o kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem angielskim proponujemy dzieciom obejrzenie bajki “The Very Busy Spider” https://www.youtube.com/watch?v=TfL0g-XRxnA
Bajka powstała w oparciu o ilustrowaną książkę dla dzieci w j. angielskim autorstwa Erica Carle.
Następnie powtarzamy z dzieckiem nazwy zwierząt, które przyszły do pająka (jeśli dziecko wymienia zwierzęta po polsku to dobrze, wtedy dorosły wypowiada nazwę w j.angielskim lub odtwarza fragment bajki, w której pojawia się nazwa zwierzęcia).
Po obejrzeniu bajki zachęcamy do gier multimedialnych stworzonych na podstawie bajki.
LABIRYNT
https://wordwall.net/play/1043/892/920
TELETURNIEJ
https://wordwall.net/play/1043/892/263
Słownik:
Spider – pająk
Horse – koń
Cow – krowa
Sheep – owca
Goat – koza
Pig – świnia
Dog – pies
Cat – kot
Duck – kaczka
Rooster – kogut
Owl – sowa
Dobrej zabawy! Enjoy! 🙂
-
„Emotions hokey pokey”
Z okazji Dnia Teatru mamy propozycję dla małych aktorów! Piosenka o emocjach, w której mimika odgrywa kluczową rolę. Taniec hokey pokey jest znany dzieciom, a poszczególne nazwy emocji w j. angielskim można sobie przypomnieć i utrwalić oglądając teledysk do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=ZHS7vCdBeus
Mini słownik:
Happy face – wesoła buzia
Sad face – smutna buzia
Angry face – zła, zagniewana buzia
Scared face – wystraszona buzia
Surprised face – zaskoczona, zdziwiona buzia
Silly face – głupia, śmieszna mina
-
„Walking, walking”
Kolejna zabawa ruchowa w j. angielskim, tym razem do piosenki „Walking, walking”. Podobnie jak we wcześniejszych propozycjach w zabawie pomocny będzie teledysk https://supersimple.com/song/walking-walking/ oraz ten mini słownik z czasownikami występującymi w piosence:
walking – chodzimy
jumping – skaczemy
running – biegamy
tiptoe – chodzimy na palcach
swimming – pływamy
let’s sleep – śpijmy
-
Coś dla małych i dużych 😉
Na zajęciach z j. angielskiego od zawsze w każdej grupie wiekowej króluje „Baby shark”. Przekonajcie się sami jak bardzo wpada w ucho i jak cieszy dzieci (i nie tylko) 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w
-
Gimnastyka
-
Zabawy z kolorami
Zachęcamy do zabawy z piosenką i aktywną naukę nazw kolorów w j.angielskim. W każdej kolejnej zwrotce jest polecenie „Find something blue/yellow/red/purple”, czyli „Znajdź coś niebieskiego/żółtego/czerwonego/fioletowego”. Przez kilka sekund dzieci szukają w swoim otoczeniu czegoś w podanym kolorze (każda zwrotka to inny kolor) i dotykają tego przedmiotu. Oczywiście kolory można dodawać, a także bawić się w zabawę również w j.polskim.